Autoplatform

Brakuje narzędzia umożliwiającego łatwą i wygodną sprzedaż aut bez opłat z góry, które pozwala na osiągnięcie atrakcyjnej ceny dla sprzedającego. Za używanie aplikacji takich jak Oto Moto pobierane są wysokie opłaty niezależnie od rezultatu. Z kolei darmowe aplikacje takie jak Autoplac nie są tak łatwe w obsłudze. Ostatnim typem narzędzi są dealerzy aut używanych np Auto Search czu Auto Punkt oferujący niższe ceny od uzyskiwanych w bezpośredniej sprzedaży.

Potrzebujesz podobnej analizy?

Pomagam firmom znajdować uciekające przychody w procesach online.

Skontaktuj się
Research Summary

Większość wiodących portali (OtoMoto, OLX) wymaga wysokich opłat niezależnie od rezultatu. Przeprowadziłem research na podstawie opinii użytkowników zamieszczonych na portalach takich jak TrustPilot.

Research summary

Większość wiodących portali z ogłoszeniami wymaga uiszczenia opłat z góry za dodanie ogłoszenia np Oto Moto, Olx

Przeprowadziłem research na podstawie opinii użytkowników zamieszczonych na portalach takich jak Trust Pilot.. Bazującna tych opiniach, stworzyłem dwie user personas: właściciela firmy Andrzeja oraz młodego specjalisty Krzysztofa.Na podstawie reaserchu zdefiniowałem pain points:‍‍

  • FINANCIAL - Nie chcę płacić z góry.Nanpopularniejsze portale z ogłoszeniami są płatne.
  • PRODUCT - Oto Moto i Allegro są bardzo rozbudowane. Szukam narzędzia łatwego i wygodnego
  • PROCESS - Żeby sprzedać korzystnie samochód potrzeba wielu umiejętności. Nie mam czasu na robienie zdjęć, pisanie tekstów marketingowych itp
  • SUPPORT - Nie mam wsparcia. Nie znam się na tym
Research Summary
Pain Points

Na podstawie researchu zdefiniowałem główne problemy użytkowników.

1. FINANCIAL

"Nie chcę płacić z góry. Najpopularniejsze portale są płatne, nawet jak nie sprzedam auta."

2. PRODUCT

"OtoMoto i Allegro są bardzo rozbudowane. Szukam narzędzia łatwego i wygodnego."

3. PROCESS

"Żeby sprzedać korzystnie samochód potrzeba wielu umiejętności. Nie mam czasu na robienie zdjęć."

4. SUPPORT

"Nie mam wsparcia. Nie znam się na tym."

Faza Empatyzacji

Stworzyłem dwie user personas: właściciela firmy Andrzeja oraz młodego specjalisty Krzysztofa.

Persona Andrzej
Persona Krzysztof
Faza Definiowania

Market Gap: Brakuje narzędzia umożliwiającego łatwą sprzedaż bez opłat z góry.

Define Phase
Market Gap
Architektura Informacji

Zaprojektowanie przepływu użytkownika (User Flow) przed rozpoczęciem szkicowania.

IA Diagram
Paper Wireframes

Rapid Sketching. Szybkie szkice pozwoliły zweryfikować pomysły bez ponoszenia kosztów digitalizacji.

Paper Wireframes
Paper wireframes Design

AutoPlatform Hero
Final Design

Hi-Fi Mockups oraz wersja mobilna. Czysty, techniczny design budujący zaufanie.

Hi Fi Mockups
Mobile UI

Więcej projektów?

Wróć do portfolio